Zit je eraan te denken om als zzp’er aan de slag te gaan? Dan ben je bij Zorg Gericht aan het juiste adres. Wij hebben alle stappen voor jou op een rijtje gezet, zodat je precies weet wat je moet doen! Ons team bemiddeld dagelijks honderden zelfstandige zorgprofessionals en helpen hen bij het vinden van zzp geschikte opdrachten in de zorg.
Werken als zzp’er in de zorg
Waarom werken als zzp’er via Zorg Gericht
- Je hebt zeggenschap over jouw eigen tarief en voorwaarden.
- Je bepaalt zelf wanneer je beschikbaar bent en hoe jouw rooster eruit komt te zien.
- Je bepaalt zelf binnen welke regio je wilt werken.
- Vaste contactpersonen.
- We proberen de administratie zoveel mogelijk uit handen te nemen en adviseren daar waar nodig.
Zzp’er in de zorg worden? Volg hieronder het stappenplan!
Stap 1: Inschrijven KVK als zzp’er in de zorg
Voordat je je baan zomaar op gaat zeggen en wilt gaan starten als ondernemer moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Denk er al vast over na: wat wordt je bedrijfsnaam en hoe omschrijf je het bedrijf? De inschrijving kun je online invullen via het volgende formulier…
Na de online inschrijving dien je een afspraak te maken op een kantoor van de KVK. Neem een geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart) mee. Je krijgt na inschrijving een KVK-nummer een btw-nummer toegewezen.
Stap 2: Verzekeringen voor zzp’ers in de zorg
Als je aan de slag wilt gaan als zzp’er in de zorg komt daar natuurlijk ook een risico bij kijken. Je werkt dagelijks met kwetsbare mensen en hebt nu geen baas meer die verzekeringen heeft afgesloten als er iets gebeurt, je bent hier nu zelf verantwoordelijk voor. Daarom is het heel belangrijk dat je een goede verzekering afsluit die aansluit op jouw situatie.
Enkele verzekeringen voor zzp’ers in de zorg zijn:
- ZEKUR (zzp zorg en welzijn)
- SAS assurantiën (zorg)
- Direct Office (zie zzp zorgberoepen)
- De Goudse (zorg)
- Lancyr (zorg)
Stap 3: Zzp zorgbemiddelingsbureau Zorg Gericht
Nu je jouw bedrijf hebt opgericht en de verzekering hebt afgesloten is het tijd om een afspraak te maken met je nieuwe zorgbemiddelingsbureau: Zorg Gericht! Je kunt hiervoor bellen op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur via 088-555 09 00. Zorg Gericht zal een korte telefonische intake met je houden en naar aanleiding daarvan een kennismakingsgesprek met je inplannen om je beter te leren kennen.
Zorg Gericht zal je vragen om de volgende documenten voorafgaande de afspraak:
- CV
- Diploma’s (en certificaten)
- Polisblad
- Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
- Geschillencommissie
- KVK uittreksel
- Inschrijving BIG-register (voor verpleegkundigen)
- Verklaring Omtrent Gedrag (dit kan via Zorg Gericht worden aangevraagd, indien je VOG ouder is dan 3 maanden)
Stap 4: Werken als zzp’er in de zorg
Als alle afspraken gemaakt zijn en jouw dossier op orde is zal Zorg Gericht alles vastleggen in de bemiddelingsovereenkomst. Als wij deze ondertekend hebben ontvangen bespreken wij met jou graag alle dagen en momenten die je de komende periode zou willen werken/beschikbaar bent. Daarnaast overleggen we de opdrachten en diensten die daarbij passen.
Stap 5: Facturen via Urenchecker
Zorg Gericht heeft een automatisch facturatiesysteem genaamd Urenchecker. Hier vind je de ingeplande diensten in terug. Daarnaast worden in Urenchecker ook de facturen opgemaakt die vanuit jou naar de opdrachtgevers gestuurd worden.
Zorg Gericht
Wij zijn Zorg Gericht, een gedreven specialist op het gebied van flexibele medewerkers binnen de zorg. Wil je aan de slag binnen zorgsector of ben je als zorginstelling op zoek naar personeel? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
Wil je meer informatie?
Teamleider Recruitment & Planning