Waarom is employer branding belangrijk?

In de arbeidsmarkt van de zorg is een sterk werkgeversmerk ontzettend belangrijk. Werkzoekenden hebben veel keuze uit diverse organisaties en zij willen weten waarom ze voor jouw zorgorganisatie moeten kiezen.

Het is niet alleen belangrijk om nieuwe medewerkers aan te trekken, maar ook om bestaande medewerkers te behouden en van hen enthousiaste ambassadeurs te maken. Wij willen jouw medewerkers inspireren en motiveren. Laten we samen van jouw medewerkers échte ambassadeurs maken.

De impact van employer branding in zorg

In Nederland werken ongeveer 1,4 miljoen mensen in de Zorg & Welzijn sector. Dit betekent dat circa 1 op de 6 werkenden in de Zorg & Welzijn sector werkt en daarmee is deze sector één van de grootste werkgevers van Nederland (bron CBS). Door middel van employer branding kun je je onderscheiden van andere zorginstelling en naast actief werkzoekenden óók latent werkzoekenden aantrekken. Latent werkzoekenden zijn werknemers die niet actief op zoek zijn naar nieuwe uitdagingen, maar wel een overstap overwegen als een interessante kans voorbij komt. Wij kunnen je helpen met aanspreken van zowel actief werkzoekenden, als latent werkzoekenden. Zo vergroten wij jouw succes in het wervingsproces.

Employer branding proces Zorg

Wij gaan voor jou aan de slag

Vanuit Zorg Gericht hebben wij employer branding onderverdeeld in 4 categorieën. Onze specialisten nemen jou mee in elke stap en zorgen ervoor dat jij met een ijzersterk employer brand nieuw talent aantrekt én van je huidige personeel ambassadeurs maakt.

  • Doelgroep

Wie is je doelgroep? Je kunt jouw employer branding afstemmen op de specifieke kenmerken en verwachtingen van potentiële werknemers. Wij kunnen jou helpen om je doelgroep te identificeren met een uitgebreid doelgroeponderzoek en diverse persona’s per doelgroep.

  • Huidige werknemers

Jouw medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs die je tevreden wil houden. Door middel van een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) kom je erachter hoe je huidige werknemers over de organisatie denken. Wij hebben ervaring in het opzetten en coördineren van MTO’s met bijpassend adviesrapport.

  • Identiteit & imago

Met de informatie die je hebt verzamelt van je doelgroep en MTO kan je de identiteit (intern) en imago (extern) van jouw organisatie optimaliseren. Wat zijn de kernwaarden en visie van de organisatie? En hoe communiceer je dit naar jouw doelgroep? Daar gaan wij je bij helpen!

  • Recruitment marketing

Goede communicatie is ontzettend belangrijk en er zijn verschillende punten die je doelgroep doorloopt (de candidate journey). Door middel van effectieve recruitment marketing kunnen wij je helpen met het maken van een ‘Werken bij’ website, Google Ads en Meta campagnes, vacatureteksten, foto- en videocontent, contentcreatie en meer!

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze employer branding specialisatie en ontdek hoe wij jouw zorginstelling kunnen ondersteunen bij het realiseren van jouw recruitmentdoelstellingen.

Zorg Gericht – Weet Wat Werkt.