Een interessante tijdelijke opdracht bij GB Autisme

Vanwege de zwangerschap van de HR-manager ontstond de behoefte aan een tijdelijke functie van HR-medewerker. Het doel was om een groot deel van de operationele taken over te nemen en voort te zetten gedurende een periode van zeven maanden. Onze HR-consultant Anouk Baak ging de uitdaging aan. Na een succesvolle introductie bij GB Autisme ging Anouk na een korte inwerkperiode direct aan de slag. De huidige HR-manager heeft Anouk voorbereid op haar taken en meegenomen in de ins en outs over de werkzaamheden.

Anouk heeft ons de afgelopen periode prettig ondersteund op HR-gebied. Elke dag bracht nieuwe uitdagingen met zich mee. Voor Anouk betekende dit een kennismaking met de zorgsector en voor ons betekende dit een eerste samenwerking met Zorg Gericht. We zijn dankbaar dat we samen hebben gewerkt, waarin we allemaal leerden. Anouks vermogen om zich snel aan te passen en haar proactieve houding zorgden ervoor dat ze al snel als onderdeel van ons team werd gezien.”

Mirjam Bogers – Zorgmanager en Eigenaar GB-autisme

Nadat Anouk met succes was geïntroduceerd bij GB Autisme en zich goed had ingewerkt, kreeg zij de verantwoordelijkheid voor verschillende belangrijke HR-taken. Hieronder volgt een overzicht van de kerngebieden waarin zij haar rol vervulde.

Werving en selectie

Anouk nam de werving van ambulante begeleiders op zich. Zij creëerde vacatureteksten, plaatste deze op de website en Indeed en hield telefonische kennismakingsgesprekken. Samen met de hiring-manager begeleidde zij het proces tot aan het arbeidsvoorwaardengesprek en de indiensttreding, inclusief de opstart van het interne inwerkproces.

Het succesverhaal van GB Autisme en Bakker & Bosch

Verzuimbegeleiding

Daarnaast hield Anouk zich bezig met verzuimpreventie en begeleidde zij zieke collega’s terug naar de werkvloer. Door middel van gesprekken met medewerkers en eventuele samenwerking met de Arbodienst, werkte zij aan het voorkomen van langdurig verzuim en zorgde zij voor een goede re-integratie van de medewerkers.

Functioneringsgesprekken

Ook het houden van functioneringsgesprekken viel onder haar takenpakket. Samen met regiebegeleiders en de zorgmanager voerde Anouk deze gesprekken en verwerkte zij de verslagleggingen.

Personeelsadministratie

Anouk stelde contracten op, verwerkte mutaties en beheerde het Individueel Keuze Budget (IKB). Ze hield leidinggevenden op de hoogte van algemene ontwikkelingen en wijzigingen binnen HR, controleerde vakantie-opnames en stelde kwartaalrapportages op.

“De samenwerking met verschillende teams en de begeleiding van ambulante begeleiders op basis van korte lijnen en informaliteit zorgden ervoor dat ik me binnen zeer korte tijd op mijn gemak voelde bij GB Autisme. Onderdeel zijn van een organisatie die zo gepassioneerd bezig is met autisme, gaf me niet alleen veel plezier in mijn werk, maar ook waardevolle inzichten en extra kennis over autisme.”

Anouk Baak – HR Consultant

Heb jij behoefte aan ondersteuning bij HR-projecten?

Loopt jouw organisatie tegen bepaalde HR-uitdagingen aan? Dan helpen wij je graag verder! Met onze kennis, ervaring en gedrevenheid kunnen wij jouw bedrijf voorzien van passende hulp en advies. Wil jij net zoals GB Autisme ook zo’n succesverhaal ervaren of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.